Handelsvilkår

HANDELSVILKÅR

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra ENAMEL Copenhagen. Betingelserne gælder i det tilfælde hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og ENAMEL Copenhagen.

Priser
Alle de oplyste priser hos ENAMEL Copenhagen er vist i DKK og er inklusive dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

Smykker sælges med tilhørende æske. Æsker sælges/sendes ikke separat uden et tilhørende smykke. 

Udsolgte varer
Der tages forbehold for udsolgte varer og leverandørsvigt.

Forsendelse, levering og aftaleindgåelse
Levering sker med GLS. Denne aftaleindgåelse foretages på dansk. 

Fragt Danmark:

Vi tilbyder GRATIS FRAGT i Danmark til GLS pakkeshop. Her er leveringstiden typisk 1-3 hverdage fra den dag vi afsender varen. 

Ønsker du levering direkte til døren, giver vi dig også mulighed for GLS privatlevering. Her er fragten 50 DKK. 

Ønsker du levering til erhverv (arbejdsplads), giver vi dig også mulighed for GLS erhvervslevering. Her er fragten 40 DKK. 

Fragt Europa:

Bestillinger til udlandet sendes med GLS og UPS.

Prisen er DKK 75 for forsendelser i Europa.

Vi tilbyder FRI FRAGT til Europa ved køb over 743 DKK.

Forsendelser til udlandet kan tage op til 14 hverdage, alt efter destination, fra den dag vi afsender varen. Du er velkommen til at kontakte os for at høre nærmere.  

Vær OBS på at forsendelser til Norge og UK/Storbritannien pålægges told ved levering. Dette kan ligeledes være gældende for andre lande udenfor EU. 

Freight resten af verden: 

Bestillinger til udlandet sendes med GLS og UPS.

Prisen for fragt vil fremgå i kurven. 

OBS! Ved køb under stock sale/udsalg/jul/Black Friday må der forventes længere leveringstid. Rabatter under stock sale/udsalg kan ikke tilbydes med tilbagevirkende kraft. Det er ikke muligt at kombinere/benytte gavekort og rabatkoder på samme bestilling.  

Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS eller UPS vil dette tilsvarende forsinke leverancen, og ENAMEL Copenhagen kan ikke holdes ansvarlig for dette. 

Levering anses for sket når varen er forsøgt leveret på kundens adresse. Det er kundens ansvar at opgive korrekt adresse og info ved ordreafgivelse. ENAMEL Copenhagen kan ikke holdes ansvarlig for mislykket levering, hvis ikke disse er korrekt oplyst. 

Er der fyldt i den valgte pakkeshop, fx. ved juletid / Black Friday vælger GLS at omdirigere pakken til nærmeste pakkeshop. Dette kan ENAMEL Copenhagen ikke holdes ansvarlig for.  

Risiko
Risikoen overgår til kunden som forbruger på leveringstidspunktet.


Betaling
Når vi har modtaget din bestilling/betaling sendes varen samtidig afsted. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Varerne bestilles online og der kan betales med Dankort, Visa, Visa Elektron, Eurocard, Maestro eller MobilePay. 

Gavekort/Rabatkoder
Det er ikke muligt at kombinere/benytte gavekort og rabatkoder på samme bestilling. 

Rabatkoder skal indtastes i rabatkodefeltet og aktiveres ved at klikke på "brug". Husk at tjekke, at rabatten fratrækkes i kurven, da den ikke kan tilføjes efterfølgende. 

Er koden ikke indtastet korrekt, eller ikke tilføjet ved bestilling, kan den ikke bruges med tilbagevirkende kraft, eller tilføjes en allerede eksisterende ordre.

Rabatkoden kan, så længe den er gældende, gemmes til brug på ny ordre. 

Faktura
Faktura vil være vedlagt varen, og gælder som din kvittering og garantibevis. 

Ombytning:
Vi ombytter ikke varer på webshoppen. Ønsker du andre varer end dem du har modtaget, skal du derfor sende dine varer retur til os, og derefter lave en ny bestilling på de ønskede varer. Returfragten afholdes af køber.

Bemærk, at beløbet for de returnerede varer vil blive refunderet til samme kort, som blev betalt med ved ordreafgivelsen.

Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter. 

Vi anbefaler brug af GLS som fragtleverandør, men valget er frit. Returlabel skal købes på din valgte fragtleverandørs hjemmeside. 

Returordrer sendt med brevpost er på eget ansvar

 
Returret / Fortrydelsesret
Der gives 30 dages returret/fortrydelsesret fra varen modtages af kunden. 

Fra 1/10 kan du returnere julegaver indtil 31/1.

Vær OBS på at ved Stock Sale/Udsalg er der kun 14 dages returret

Fortryder du købet, skal du selv afholde udgifterne for returnering. Retur sendes til følgende adresse:

ENAMEL Copenhagen

HC Andersens Boulevard 51, 2. th

1553 København V

 

Vi anbefaler brug af GLS som fragtleverandør, men valget er frit. Returlabel skal købes på din valgte fragtleverandørs hjemmeside. Returordrer sendt med brevpost er på eget ansvar

Bemærk, at vi ikke modtager returpakker der er sendt til en pakkeboks/pakkeshop eller per efterkrav. Du skal derfor sende retur direkte til døren (erhvervslevering anbefales, da du herved kan spore din pakke og er sikret hos fragtfirmet hvis pakken skulle blive væk undervejs. Returordrer sendt med brevpost er på eget ansvar.)

Du kan også vælge at aflevere din pakke direkte ved døren på hverdage mellem 8-16 ved ovenstående adresse.

Hvis du sender varen tilbage, skal den være i samme stand, som da du modtog den, samt pakket i den medfølgende smykkeæske. 

Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, bedes du vedlægge en kopi af fakturaen.

Har du betalt med kreditkort vil beløbet blive refunderet til samme kort, som du betalte med ved ordreafgivelsen, indenfor få dage. 

Benytter du dig af returretten/fortrydelsesretten, vil du få dine penge tilbage, så snart vi har modtaget varen retur, og haft lejlighed til at undersøge den.

 

Gaver ved kampagner

Vi kan løbende køre kampagner, hvor der følger gaver med ved køb. Skulle du vælge at returnere din ordre, skal gaven også sendes med retur, ellers vil værdien på gaven blive fratrukket din tilbagebetaling.

 

Særlige vilkår ved køb under lagersalg / udsalg

    Vi tager forbehold for udsolgte varer under lagersalg / udsalg.

    Rabatkoder er ikke gældende på udsalgsvarer / nedsatte varer. 

    Ved køb under stock sale/udsalg må der forventes længere leveringstid. Rabatter under stock sale/udsalg kan ikke tilbydes med tilbagevirkende kraft. 

     

    Registrering af oplysninger
    ENAMEL Copenhagen registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Oplysningerne videregives ikke, men ENAMEL Copenhagen beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det.

    Skader / Mangler ved levering
    Hvis du har modtaget en pakke som bærer præg af at være skadet, skal du med det samme tage billeder af pakken/emballagen. Det samme er gældende hvis de leverede smykker ligeledes har taget skade under selve forsendelsen. Du skal kunne fremvise billeder af selve pakken/emballagen, samt det skadede indhold til claims@enamel.dk

    Husk også at gemme den ødelagte emballage indtil sagen er fuldt afsluttet. Dette kan tage op til 2 mdr, da vores fragtleverandør kan bede om fysiske beviser i hele denne periode, selvom sagen er afviklet hos os.    

    Skulle der være mangler i forsendelsen grundet den skadede emballage, skal ovenstående procedure følges på samme måde.  

    Reklamationsbehandling
    Ved fejl og mangler tages der hurtigst muligt kontakt til ENAMEL Copenhagen. Du afholder ingen fragtomkostninger i den forbindelse. Dog skal fejl og mangler påberåbes indenfor rimelig tid. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Når ENAMEL Copenhagen modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.

    Kontakt altid ENAMEL Copenhagen i forbindelse med reklamationer!

    Dette gøres ved at sende en mail til claims@enamel.dk med et tydeligt billede af varen, samt dit ordrenummer. Herefter tager ENAMEL Copenhagen stilling til om varen er godkendt som reklamation og hvordan sagen efterfølgende behandles. 

    Retningslinier for reklamationer

    ENAMEL Copenhagen yder 2 års reklamationsret på alle smykker. Vi skelner dog mellem produktionsfejl, slitage og forkert brug, samt naturlig syre i huden.

     

    Produktionsfejl dækker over fejl i produktionen af smykkerne. Et eksempel på produktionsfejl kan være hvis et smykke taber sin emalje/sten, hvis et øsken på et armbånd er gået op, eller hvis en lås ikke vil lukke til. Vi ombytter selvfølgelig altid smykker med produktionsfejl. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt der er tale om en produktionsfejl eller ej, er du altid velkommen til at kontakte os.

    Slidtage betyder, at smykket har været brugt over længere tid og derved må forventes at blive slidt. Slidtage dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på slidtage kan være guldbelægninger og rhodineringer, som løbende fortager ved brug af smykkerne. Vi ombytter derfor ikke smykker, som har mistet deres forgyldning eller rhodinering. Dette må forventes, da der er tale om en tynd belægning på smykket.

    Forkert brug betyder, at smykket har fået skader som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Forkert brug dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på forkert brug/behandling af smykker kan være hvis et smykke har ændret farve ved at ligge frit fremme eller ved at være blevet udsat for fugt, cremer, sæbe, hårspray, rengøringsmidler, eller lign. I disse tilfælde vil smykket hurtigt blive mørkere og misfarvet. Smykker skal altid opbevares i lukkede poser eller i deres smykkeæsker når de ikke bliver brugt, for at bevare det flotte udseende længst muligt. Bemærk dog, at smykker der omvendt ligger ubrugt i deres lukkede poser/æsker over en lang/længere periode også vi kunne misfarves. Husk derfor at få dem brugt løbende, for at bevare deres flotte udseende. Smykker der er misfarvede i metallet vil ikke godkendes som reklamation, da de har været udsat for forkert opbevaring/brug. Et andet eksempel på forkert brug er hvis et smykke er knækket i selve kæden. Mange af vores smykker har tynde kæder, som ikke tåler ryk. Derfor vil et smykke der er knækket i selve kæden ikke godkendes som reklamation, da vi anser dette som værende selvforskyldt. 

    Endnu et eksempel er vores emaljesmykker. Selve emaljen kan miste farven eller falde af, hvis den fx ligger i en vindueskarm og udsættes for direkte sollys, eller hvis den udsættes for fugt (ved badning), hårspray, creme, parfume, etc. Dette anses for selvforskyldt, og vil ikke blive godkendt som reklamation. 

    Naturlig syre i huden betyder at fx. en ørering kan blive sort/misfarvet på selve stilken som går gennem øret, samt området omkring denne. Dette sker grundet den naturlige syre i kroppen/huden og anses ikke som en reklamation. Sker det, at dine øreringe bliver sorte på ørestikken eller kæden der går gennem øret, kan du forsøge at rense det med en tør klud eller med smykkerens. Det sorte skader dog hverken dig eller øreringene og de kan sagtens bruges på trods af dette.